On May 20, 2024, the International Criminal Court issued an arrest warrant for Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu for war crimes and crimes against humanity in the Gaza Strip. These include the deliberate destruction of homes, hospitals, and crops; the obstruction of humanitarian aid; and indiscriminate bombings. What is the basis for these charges?