Dis-moi sur quel pied tu danses is an immersion into a rehabilitation service for amputees, where the loss of a limb becomes a driving force for desire and creativity. Through 20 portraits combining testimonials, dance, and poetry, patients and caregivers engage in a dialogue that reveals the power of the life force. Carried by Philippe Ménard's choreographic vision, where humor and quirkiness liberate the body, this film celebrates each person's ability to reinvent themselves and move forward.