This film tells the story of those who lived 10 years ago through the Paris attacks of November 13, 2015, they are from the inside: survivors, the bereaved, first responders, residents of the affected neighborhoods, Parisians and people from across France.
It draws upon a selection of over 1,000 testimonies collected as part of the “13-11” research program, led by historian Denis Peschanski. We had privileged and exclusive access to the first three waves of interviews, conducted in 2016, 2018, and 2021.