François Truffaut likened films to trains, stating, “They move like trains, you understand? Like trains in the night.” His life mirrored their pace: swift and unwavering. He was 52 when he abruptly reached the terminus of his life. A few months before, the acclaimed director had embarked on a journey with his old confidant Claude de Givray, exploring the depths of his familial past. But time was not on his side, leaving his envisioned autobiography, “The Screenplay of My Life,” incomplete. David Teboul’s documentary unveils fragments of this untold intimate tale for the first time, enriched with a treasure trove of previously unseen correspondence and archival materials.