Fida grew up in Beirut in the eighties during the war, immersed in the ‘red hell’ that her grandmother used to tell her about. The trivialisation of death made her question the value of life, and the meaning of this endless war that resembled so many others. Using miniature figures and models, she meets the militiamen and compares her childhood vision with theirs.