The 10th century marked a turning point in Scandinavian history. This documentary series recounts the astonishing epic of a dynasty that transformed the image of the men of the North in barely a hundred years. Once considered fearsome raiders, the Vikings became respected members of medieval European society after their conversion to Christianity under the leadership of King Harald Bluetooth.