Strasbourg, 1518. An inexplicable trance grips the city’s inhabitants. Stricken by a strange contagion, they dance relentlessly, unable to stop, until they collapse from exhaustion. As the frenzy spreads, the afflicted seem trapped in a feverish rhythm, their bodies moving against their will. What caused this outbreak of unstoppable motion? We investigate one of history’s most mysterious and misunderstood epidemics: the case of the “Dancing Plague.” Are you ready to step into the trance?