Here is Michelangelo in truth, as a tormented creator and spiritual seeker. Through his sculptures, paintings, architecture, and writings, we delve into the depths of his inner world. By bringing together the perspectives of religious figures, theologians, and art historians, we reveal how Michelangelo, beyond his artistic genius, left a spiritual legacy that still resonates today.