Vincent Verzat has been filming environmental protests for 10 years on the YouTube channel Partager c’est Sympa (310k subscribers). Based on a personal and sensitive narrative, the film Le VIVANT qui se défend (Life Defends Itself) traces his journey between activism and naturalism, his search for a balance between struggle and contemplation, charting a path to live with dignity and face whatever comes. From the forest struggles of the Millevaches plateau to the den of a family of badgers, via the mega reservoirs of Poitou, the deer of Vercors and the A69 motorway, ‘Le VIVANT qui se défend’ makes the connection between wild animals and the struggles being waged throughout France against the destruction of their habitats.