An unleashing an unprecedented wave of anti-Semitic violence on the night of 9-10 November and the following day : on Reich territory, more than 1400 synagogues were burnt down and destroyed, thousands of shops vandalized and private flats ransacked. Hundreds of Jews attacked died or committed suicide, and 30,000 were deported to concentration camps.