In Southern Brittany, hedgerows that were torn out half a century ago during land consolidation are being replanted. From the 1960s to the 1980s, three out of four trees were felled, water and soil cycles were disrupted, and biodiversity came under threat. Through Léa’s efforts and daily life, the current urgency to replant is recounted.