An art teacher at a high school in Bilbao discovers the story of Enric Moner, a Spanish deportee whose identity was stolen. Intrigued, he decides to investigate. His research takes him across Europe to Prague, where the Suchý family hid and preserved, at the risk of their lives, the ashes of more than 2,200 victims of Nazism.