The Black Sea, a strategic stake for Europe, Russia, and Turkey, has been at the center of geopolitical tensions since the outbreak of the war in Ukraine. Vital for the economy and energy supply of these regions, control over this area fuels the ambitions of both regional and Western powers. Blending on-the-ground investigation with broader analysis, Strategic Waters: The Battle for the Black Sea offers a bold exploration of the region’s geopolitical, historical, and economic dynamics. A journey through troubled waters at the heart of crucial challenges for the future of Eurasia.