United by the unexpected inheritance of a house in Normandy, four estranged cousins discover their family history. While exploring the house, left untouched since the 1940s, they excavate the life of their ancestor, Adèle Vermillard, a 20 year old woman who lived there in 1895. The end of the 19th century saw the birth of both photography and the Impressionist movement, which profoundly changed painting.