Élie Wajeman takes the viewer into the misery of addiction in northeastern Paris and directs a sumptuous, tense, and breathless thriller with social realist overtones. Vincent Macaigne powerfully portrays an ambiguous, serious and seductive doctor of the forgotten, humanist.