The drama is set in a near-future Denmark when the country is gradually evacuated as the water slowly encroaches on the land. Those who can afford it travel to good countries. Those who are less well-off have to leave on a government-funded program headed for more challenging places. Families, friends, and loved ones will be separated. Hatred and division will arise among some, love and reconciliation will grow among others. In a flash, all property is worthless, all prosperity changed, and fortune among the traveling Danes smiles only on a lucky few.