Lionel and Marty are two longtime friends living in a remote farming region, which they traverse in Lionel's pickup truck. One fine day, Lionel learns that his friend's father was actually a tree, and because of this, Marty has a special gift: he can rejuvenate barren lands. Together, they decide to use this power to help local farmers, saving them from the impending climate disaster.