Based on the latest historical research and recently discovered archives this film details the mechanisms of repression led by the Nazi regime against men and women because of their sexual orientation. Thanks to testimonies from victims originating from Germany, Austria, France, Switzerland, Poland and the Netherlands, this film tells the fate of these homosexuals who had to wear the infamous Pink Triangle sign in the camps.