In the summer 2021, an exceptional heatwave and drought led to giant fires that ravaged 19 million hectares of land in northeastern Siberia. In this region at the heart of the taiga lies the village of Shologon soon to be blanketed by a thick cloud of smoke. Spread by the wind, the black ashes carry alarming news: the forest is on fire and the flames are fast approaching. The government having left them to fend for themselves, the inhabitants must rally to fight The Dragon.