A modern tale of globalization, THE SAVIOR FOR SALE delves into the unknown secrets of the art world and explores the influence that one painting can exert on personal and geopolitical interests, weaving links between the auction houses of New York, a revered da Vinci expert, an opportunistic Swiss go-between, a Russian oligarch, the Louvre in Paris and an Arabian prince. An astonishing journey on the hidden trails of money, power and deception behind this questionable masterpiece.