A gallery of monsters, musical parades, an abyss of mystified space and time, a great, distored seasonal circus, this filmic exploration plunges us into a very distant world, where Basque mythology is woven into timeless landscapes, where customs and beliefs converge towards a carnival ritual, the symbol of the cycle of time.