Jean-René is a retired workman who has lived in Mâcon, France, since emigrating from Reunion Island at the age of 17. Today, for the first time ever, the quiet man recounts his story to his daughter. His journey is interspersed with enigmatic dreams and pains that are rooted in the wounds of the French colonial past.