Éclairer la nuit. Regards poétiques entre Pierre Soulages & Léopold Sédar Senghor offers the audience the possibility to discover a fascinating dimension of the links between two sister arts, painting and poetry, united to celebrate the beauty of cultures, the freedom of peoples, and their shared heritage.
Through the comparison of Pierre Soulages' oeuvre and Léopold Sédar Senghor's poetry, the documentary pays tribute to the power of artistic creation exalting the richness of civilizations and universal human values.