Since its discovery sixty years ago, researchers have succeeded in exploiting the resources of messenger RNA, up to its use in the development of Covid-19 vaccines. Although the road to this goal has been full of obstacles, RNA is opening the way to revolutionary therapies. To tell the story of messenger RNA revolutions is to tell the story of a science being made before our eyes by a group of international scientists devoted to their mission.