BACK TO THE FUTURE was the highest-grossing film of 1985, a surprising American science fiction comedy that became a three-picture franchise and an indelible part of cinema history. Four decades later, its influence is as strong as ever. This appealing new documentary combines archive footage and interviews with people who worked on the films, including writer Bob Gale, actor Lea Thompson and singer/actor Huey Lewis, to provide a deep dive into the blockbuster, examining the snapshot it created of the American Dream and asking why this still resonates today.