Oscar and Emmy Award winner Nicole Kidman became both a pop culture icon & a complex dramatic actress. Her career is a unique body of work that mirrors her personal life, which is more political than it might seem. Nicole Kidman was able to go beyond her plastic beauty, renewing her range of characters, and worked with the greatest Van Sant, Campion, Kubrick...To tell this story : Nicole Kidman’s own words from a unpublished long interviews and exclusive interviews such as Gus Van Sant.