Ramses the Great is one of the most iconic pharaohs of ancient Egypt, who saw the construction of the city of Pi-Ramses as a means to gain power. But what do we really know about this king with boundless ambition?
Professor Henning Franzmeier and his team of archaeologists recently discovered a sumptuous palace and treasure chamber inside the city. This documentary follows this unprecedented mission over eight weeks and reveals for the first time the true story of the lost city of Ramses the Great.