It is one of the most ambitious underground projects ever undertaken. And the largest archaeological undertaking ever carried out in Europe.
In Rome, Italy, an army of engineers is building metro line C to meet the capital's growing needs. This 25 km artery will connect the suburbs to the city center. After two decades of work in the suburbs, Line C is reaching the heart of the city. This is where the real challenges arise.