Agronomist, poet, utopian thinker, and revolutionary... Often referred to as the African Che Guevara, Cabral led the anti-colonial movement in Guinea-Bissau and Cape Verde against Portuguese colonialism until his murder in 1973. Human rights, utopias, interracial love, ambition, war, and betrayal are the ingredients of this free portrait crafted with archival images and an imaginary diary in 16mm film. A cinematic documentary that expresses all the modernity of Cabral's world vision.