In Brussels, a city shaped by its immigrant population, Those Who Watch Over explores the intimate and diverse ways in which Arab and African immigrants, now buried in their host land, continue to influence and connect with the living. Through personal rituals and imaginative narratives, the film reveals how the deceased protect and guide their descendants, fostering a dialogue between past and present in a place that honours the plurality of cultural and familial bonds.