For a long time, they were thought to be mute, amnesiac or emotionless. However, day after day, scientists are discovering the astonishing abilities of fish, often comparable to those of terrestrial species. They are said to have a language, a hectic social organization, self-awareness, fabulous capacities for adaptation and even a sentimental life.