The entire story of the great Mayan civilization from beginning to end told for the first time. In 2020, archeologists discovered thanks to LIDAR technology the largest and oldest site in Mayan territory to date, 1500 years older than other famous sites such as Tikal and Chichen Itza. This means that the first Mayans could be 3,000 years old, a real game changer for experts ! This archeological investigation brings back this ancient world to life by using very ambitious CGI.