One hundred years ago, British Egyptologist Howard Carter revealed to the world the most fascinating tomb in the Valley of the Kings, that of Pharaoh Tutankhamun. Thanks to current research and 3D visualisations, this documentary retraces the intensity of this discovery and its repercussions today.