A femme fatale with androgynous features, a dandy, an avant-gardist, a global star, and a popular celebrity, Amanda Lear has defied all labels. She remains one of the symbols of pop culture, an enigmatic, scandalous figure and the embodiment of a certain idea of transgression. Portrait of an icon.