Since the 2000s when her career skyrocketed, her ethereal presence continues to make waves. More than just an actress, Tilda Swinton is an artist who has become a symbol of transdisciplinarity by exploring the boundaries between cinema, fashion, and performance. A committed woman, she has become a queer icon and a muse for the artists who collaborate with her. Incredibly contemporary, she turns each of her appearances into an artistic manifesto. This documentary looks back at the journey of a singular woman, both on screen and in her public and private life.