The violence of the Hamas assault on October 7, 2023 seems to have taken everyone by surprise, from the powerful Israeli intelligence services to the leaders of the Palestinian Authority. Since then, the world has been trembling for its hostages. The Israeli army retaliated by bombing the Gaza Strip. For the Israeli Prime Minister, there is no doubt: Hamas must be «crushed». An organization that Benyamin Netanyahu is accused of having allowed to flourish, and even encouraged. Who finances Hamas? Who arms its men? What links does it have with Iran, Qatar and even the European Union? We meet the leaders of this organization which, like its adversary, has become an expert in modern communication.