Because Alexia’s death has shaken a whole country, because it was the most publicized case since the Grégory affair, because it is rooted in a region and embodied by a dignified, strong family that stood up to the horror and aroused the admiration of all, because the profile of the murderer is unprecedented and his scenario is Machiavellian, because Alexia’s story is that of a woman beaten to death, it is not a simple news story. It is a French story. A universal story.