Pedro Almodóvar’s consistent body of work has made him a household name in the film industry, synonymous with the visual opulence, the experimental character and the eroticism that are the hallmarks of post-Franco Spanish cinema. He is the embodiment of all those generations who know how important it is to remember. Again, and again.