Since October 20, 2011, the date of his father’s death, he has been captured by the Zintan rebels, sentenced to death by Tripoli, released by a militia before disappearing again. On July 30, 2021, he reappeared in the New York Times. A few weeks later, the International Conference for Libya was held in Paris. Led by France, Italy and Germany, in the presence of the United States, Russia and all the powerful neighbors of the area. But not a word about Seïf Al-Islam Gaddafi.