In 1928, Virginia Woolf wrote Orlando, the first novel in which the main character changes sex in the middle of the story. A century later, trans writer and activist Paul B. Preciado decides to send a film letter to Virginia Woolf: her Orlando has come out of her fiction and is living a life she could have never imagined. Preciado organises a casting and gathers 26 contemporary trans and non-binary people, from 8 to 70 years old, who embody Orlando.