Archaeology has never been so prolific. In just a few years, this science of the past has become a science of the future... The grey areas of our history are being illuminated. No period escapes the light of science.
By applying the latest advances in robotics, artificial intelligence and medical imaging, archaeologists have revolutionised their practice, opening up an almost infinite field of possibilities.
From Pompeii to Angkor, from Neanderthals to the sculptors of ancient Greece, the Planète Archéo collection shows us how these incredible technological and scientific developments have pushed the boundaries of archaeology.