Although the Vatican is a micro-territory, in less than two thousand years it has become not only a spiritual beacon for billions of Catholics but also an exceptional treasure of world heritage. Everything was built around one location: the tomb of the apostle Peter. A modest tomb that would trigger a series of grandiose constructions. The first basilica was built during Antiquity. To succeed it, the architects were even more ambitious. The new St. Peter's would be the largest church in the world. But its construction was a technical headache.