Charles and Caroline Lasset hit a teenage girl with their car on a deserted road. Oddly, she is naked but appears to be unharmed. However, she doesn’t know who she is or where she comes from. All she can remember is her unusual name – Promethea. She begins to have shocking visions concerning a murdered high school student whose killer is still on the loose. As the visions continue to tie her to the crime scene, she develops astonishing superpowers which are directly linked to the people and events in them.