Ezra has recently moved to a village marked by the remains of a war and military blockades. He meets Odélia, who works in a dye factory, and falls in love with her. When she has to deliver a sheet outside the village, he accompanies her on his scooter. On the way, modesty, fear, love and death intermingle. And tenderness too.