In the late eighteenth century, the Venetian painter Bernardo Bellotto placed his skills in the veduta (view) genre in service of his host Stanisław August Poniatowski, the last king of Poland, who was battling archaic customs and foreign influence, and advocating for the modernization of the country and the elevation of his people, thereby laying the foundations of the Polish nation today.