Passepartout is a young and scholarly marmoset who always dreams of becoming and explorer. One day, he croses paths with Phileas, a reckless and greedy frog, eager to take on a bet to circumnavigate the globe in 80 days and earn 10 million clams in the process. Seizing the opportunity of a lifetime to explore the world, Passepartout embarks with his new friend on a crazy and exhilarating adventure full of twists and surprises.