A young man is sexually assaulted and subdues, punishes, then befriends his own attacker while confronting his past and the ambiguities of sexuality. Part fiction, part non-fiction, part autobiography and part dream, Friend of a Friend attempts to broaden the conversation around abuse and its motivations and implications, as well as the survivor vs. assailant dynamic and results of ostracism.
In a colorful and round world full of pop references, with a strange trio of characters, Zachary Zezima plunges the viewer into an ambivalent story of sexual assault, revenge, and Stockholm syndrome. A rare, mesmerizing, and important film.