This documentary comedy involves its characters in a funny dialogue between present-day family scenes and family archives, with private conversations and reenactments. In this portrait of a family of notables from the south-west of France, in this relationship with grief, another film arises. A film I made so as to see my father. Only, he has indeed disappeared.