Twenty-four kindergarteners are starting their first day of school - the first for most of them. Parents entrust their children to the teacher, Nadia Gandrey, who soothes their cries and fears, and teaches them to live together, to communicate with adults and other children. The film takes a poetic look at how, from the earliest age, we become students.