Martin, disillusioned by having loved and lived too much, returns to see his father, a romantic horticulturist reaching the end of his life. Once back home, he encounters Gabriel, his brother who is sixteen years his junior and a total, excitable idealist. Martin then tries to constantly put his younger sibling off love.